U bent hier: Home NLP Angsten Faalangst training NLP

Faalangst training NLP

Als je last van faalangst hebt ben je bang om te falen. De meeste mensen hebben hier wel eens last van of last van gehad. Het kan vervelend zijn om een presentatie of een belangrijke vergadering te verpesten. Voor veel mensen werkt het motiverend om een beetje gespannen te zijn voordat iets begint, maar als je echt last hebt van faalangst ben je niet meer in staat om normaal te functioneren. Je brein blokkeert als het ware door de angst.

Verschillende soorten faalangst

Er zijn verschillende vormen van faalangst. De meest bekende is cognitieve faalangst. Cognitieve faalangst krijg je vooral bij een belangrijke test of een gesprek zoals een sollicitatie gesprek of een functioneringsgesprek. Je haalt gedachtes in je hoofd als: “dat gaat me toch niet lukken” of “ die baan krijg ik toch zeker niet, er zijn vast betere kandidaten” Dit zijn typische gedachtes voor mensen met faalangst. Omdat je lichaam door de angst extra adrenaline aanmaakt, ben je niet meer in staat naar behoren te functioneren.

Sociale faalangst

Heb je last van sociale faalangst dan ben je bang om af te gaan voor collega’s of vrienden. Je kunt bang zijn om uitgelachen of nagekeken te worden. Een andere vorm van sociale faalangst treed op wanneer je bijvoorbeeld plotseling de aandacht krijgt tijdens een bruiloft of een lezing en je voelt je ongemakkelijk worden.

Motorische Faalangst

Als je last hebt van motorische faalangst ben je bijvoorbeeld bang om in het bijzijn van anderen je sport prestaties te vertonen. Een middagje golf kan uitdraaien op een ramp. Door de faalangst werkt je lichaam niet zoals je dat wilt en presteer je niet zoals je normaal zou doen.

Positieve faalangst

Als je gespannen bent voordat je aan iets begint maar het gaat toch heel goed heeft je brein zijn werk goed gedaan. Door de juiste aanmaak van adrenaline presteer je precies zoals je dat van te voren wilde. Je kunt je natuurlijk afvragen of deze vorm van faalangst wel echt positief genoemd kan worden omdat je nog steeds angstig bent voordat je begint.

Van je faalangst afkomen

Faalangst zorgt ervoor dat je niet presteert zoals je dat eigenlijk graag wilt. Veel mensen ontwijken daardoor situaties die ze met voldoende zelfvertrouwen prima aankunnen. Faalangst is eenvoudig te verhelpen. Soms kiezen mensen de weg naar een psycholoog of een therapeut. Dat blijkt bijna nooit nodig te zijn. Door korte intensieve training is faalangst goed te verhelpen. In de afgelopen jaren heb ik met onder andere NLP veel mensen van faalangst afgeholpen, deze mensen zijn nu in staat om vol zelfvertrouwen te doen waar ze goed in zijn.

Wil je echt van je faalangst af? Dan is het volgende stappen plan een goede manier.

Eerste stap:
Het lezen van het gratis NLP rapport – Door de technieken uit het rapport te oefenen krijg je meer grip op je emoties.
Tweede stap:
Het oefenen van de technieken met de NLP oefen CD. Doordat de oefeningen duidelijk worden uitgelegd merk je dat je meer zelfvertrouwen krijgt.
Derde stap:
De workshop NLP bij angst en onzekerheid. Tijdens deze workshop leer je een einde te maken aan faalangst en het te vervangen door zelfvertrouwen.
Vierde stap:
Persoonlijke coaching.

Natuurlijk is jouw situatie uniek en is het goed om te bekijken op welke manier jij het graag zou willen aanpakken. Het blijkt dat coaching of training het beste werkt als jij je probleem helemaal zat bent, neem daarom direct contact op. Bel 06 18772316 voor een gratis verkennend telefoongesprek of stuur een e-mail met jouw gegevens naar rcrstevens@gmail.com dan bel ik jou.