U bent hier: Home NLP Nieuws verbeteren met je tijdslijn

verbeteren met je tijdslijn

Soms vragen mensen mij wat NLP eigenlijk precies is. Ik zou je dan snel kunnen vertellen dat NLP de wetenschap is van de subjectieve beleving maar wat dat precies betekent? Eigenlijk is het heel erg simpel want wanneer je gaat kijken op welke manier je met NLP je leven het beste kunt veranderen komt het voornamelijk aan op hoe jij dat ervaart.

De echte vraag

De vraag die je jezelf kunt stellen is dus eigenlijk: Welke dingen zou ik graag willen verbeteren in mijn leven en dan vooral welke dingen wil ik wel in mijn leven hebben?

Stel dat je als het ware 20 jaar de toekomst in gaat en terug kijkt naar dit moment. Welke dingen zou je dan allemaal gedaan willen hebben? In wat voor huis wil je wonen. In welke staat van gezondheid wil je zijn en hoe wil je het grootste gedeelte van je tijd doorbrengen?
Terwijl je dit doet en jezelf voorstelt hoe het zou zijn om al die dingen te hebben. Ga je naar tien jaar in de toekomst en kijk je welke dingen je daar al gedaan hebt om voor elkaar te krijgen wat je over 20 jaar bereikt hebt.

je tijdslijn

Deze week sprak ik een cliënt die ik begin van dit jaar geholpen heb om er weer bovenop te komen na een vervelende relatie van 4 jaar. Toen ik hem leerde kennen werkte hij als technische man bij een bedrijf en was hij niet erg gelukkig. Tijdens de NLP sessies ontdekten we dat hij erg veel commerciële kwaliteiten bezit en toen we met zijn tijdslijnen aan de slag gingen merkte je al snel dat hij graag zijn ambities in de richting wilde ontwikkelen.

Hij vertelde mij deze week dat hij intussen in de run was om filiaal manager te worden van een nieuwe vestiging van zijn bedrijf en dat hij doordat hij nu deed wat hij werkelijk leuk vond hij steeds meer leuke vrouwen ontmoette en er dus zich steeds beter was gaan voelen.

Gratis aanmelden voor NLP artikelen per e-mail

Wil je dit soort NLP artikelen voortaan gratis per e-mail ontvangen? Vul dan hieronder je gegevens in en je ontvangt direct een eerst e-mail.